همشهری‌آنلاین: منصور واعظی، رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر برکناری‌اش از این سمت را رد کرد.

منصور واعظی

به گزارش ایسنا، منصور واعظی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، درباره برکناری‌اش از نهاد و حکم انتصاب محمدحسین ملک‌احمدی به عنوان دبیرکل جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: نهاد کتابخانه‌ها یک نهاد عمومی غیر دولتی است که در ساختار انتصابات آن تکالیفی برعهده‌ دبیرکل است و دبیرکل نیز عضو هیأت امنای آن است که این هیأت امنا از سوی رییس‌جمهور مشخص می‌شود.

او افزود: دو سال قبل من از آقای احمدی‌نژاد برای دبیرکلی نهاد حکم چهارساله‌ای گرفتم. بعد از حکمی که آقای احمدی‌نژاد به من دادند، آقای حسینی (وزیر ارشاد در دولت قبل) هم یک حکم به من دادند که برای چهار سال به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور منصوب شدم.

واعظی در ادامه گفت: تا به حال از حکم رییس‌جمهور قبلی تقریبا کمی بیش از دو سال گذشته است. البته رییس‌جمهور جدید می‌تواند حکم رییس‌جمهور قبلی را نقض کند و وزیر جدید ارشاد هم می‌تواند منتظر نشود، اما فعلا از حکمی که من دارم، دو سال مانده است.

او سپس درباره اعلام خبری مبنی بر انتصاب فرد دیگری به عنوان دبیرکل نهاد اظهار کرد: در مورد این‌که فرد دیگری قرار است دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کل کشور شود، من هم اخبار ضد و نقیضی شنیده‌ام، اما وقتی با آقای منفرد (مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد) تماس گرفتم تا ببینم آقای جنتی (وزیر ارشاد) چه تصمیمی گرفته‌اند، ایشان گفتند، آقای جنتی هنوز تصمیمی نگرفته‌اند و این خبر درست نیست. اما به هر حال هر تصمیمی که گرفته شود، من تابع نظر آن‌ها هستم.

پیش از این خبرگزاری مهر در خبری اعلام کرد منصور واعظی از ریاست این نهاد برکنار و ملک‌احمدی به جایش نشسته است.

واعظی در پاسخ به این‌که گویا از سوی وزیر اقداماتی برای انتقال ملک‌احمدی از وزارت علوم به نهاد کتابخانه‌ها انجام شده، گفت: درباره این مسائل اطلاعی ندارم و در این خصوص باید از آقای جنتی بپرسید.

او همچنین اظهار کرد، در این‌باره هنوز موفق نشده‌ با وزیر ارشاد صحبت کند.

کد خبر 246861
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز